Gdzie udać się na wczesne wspomaganie rozwoju dziecka?
Dzieci ze spektrum autyzmu mogą korzystać z bezpłatnego przedszkola terapeutycznego. Misją przedszkola za darmo jest stworzenie bezpiecznego środowiska, który stymuluje rozwój dziecka. W takim przedszkolu dzieci traktowane są z szacunkiem i troską. Efektywne metody mają na uwadzę przedewszystkim rozwój dziecka. Odbywają się tam zajęcia plastyczne, muzyczne i taneczne. Zamiast tego są jeszcze zajęcia dodatkowe m.in lekcje języka angielskiego, bajkoterapia, dogoterapia, gimnastyka korekcyjna, zajęcia kulinarne i wiele innych. Dzieci poprzez cały okres przedszkola znajdują się pod opieką poradni psychologiczno-pedagogicznej. Takie przedszkola częstokroć współpracują z rodzicami. Można obserwować dzieci, patrząc, jak dziecko radzi sobie w grupie przedszkolnej i które robi postępy. Dodatkowo można zapoznać się z różnymi technikami pracy stosowanych poprzez nauczycieli.
Zaburzenia integracji sensorycznej mają miejsce, gdy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przetwarzania bodźców zmysłowych. Dziecko ma trudności z wykonywaniem zaplanowanych działań, ma kłopoty ze skupieniem, są wrażliwe na dotyk, mogą być nadmiernie ruchliwe i nie tolerować zabaw ruchowych. Podczas terapii integracji sensorycznej dzieci uczą się łączyć wszystkie zmysły, stosownie reagując na bodźce. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak uporządkować i zorganizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem przeróżnych zmysłów. Terapia ma na celu poprawić zdolność bodźców zmysłowych, przede wszystkim ma to być dla dziecka przyjemną zabawą, tak aby mogło ono w jak najwyższym stopniu zaaklimatyzować zewnętrzny świat w całej jego różnorodności i nie obawiało się go.
Zaburzenia integracji sensorycznej mają miejsce, gdy mózg nie jest zdolny do prawidłowego przetwarzania bodźców zmysłowych. Dziecko ma trudności z wykonywaniem zaplanowanych działań, ma kłopoty ze skupieniem, są wrażliwe na dotyk, mogą być nadmiernie ruchliwe i nie tolerować zabaw ruchowych. Podczas terapii integracji sensorycznej dzieci uczą się łączyć wszystkie zmysły, stosownie reagując na bodźce. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak uporządkować i zorganizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem przeróżnych zmysłów. Terapia ma na celu poprawić zdolność bodźców zmysłowych, przede wszystkim ma to być dla dziecka przyjemną zabawą, tak aby mogło ono w jak najwyższym stopniu zaaklimatyzować zewnętrzny świat w całej jego różnorodności i nie obawiało się go.